Bertin Energy & Environment zoekt naar groene energievoorzieningsoplossingen voor de gigantische SKA-radiotelescoop

Energy research SKA radio telescope - Bertin Energy Environment (Photo: Business Wire)

PARIJS--()--Bertin Energy & Environment wordt ondersteund door het Franse particuliere onderzoek- en steunfonds voor het bestuderen van mogelijke energievoorzieningsoplossingen voor het Zuid-Afrikaanse deel van deze grote radiotelescoop. Het bedrijf zal SKAO– en SARAO-scenario’s aanbieden voor een economische, betrouwbare en milieuvriendelijke energievoorziening.

SKA wordt binnenkort de grootste radiotelescoop ter wereld, met uiteindelijk een totaal verzamelgebied van één vierkante kilometer in de Karoo-woestijn in Zuid-Afrika (SKA1-MID) en Murchison County in Australië (SKA1-LOW). Het is ontworpen door een internationaal wetenschappelijk consortium en heeft tot doel fundamentele vragen te bestuderen, zoals de beginfasen van de vorming van alle objecten in het heelal.

Press Contact
Frédérique Vigezzi