Terns Pharmaceuticals presenteert positieve preklinische gegevens over FXR Agonist TERN-101 op The Liver Meeting® 2019

De FXR-agonist TERN-101, die zich momenteel in Fase 1-studie bevindt, toont het potentieel voor leververrijkte weefseldistributie aan

FOSTER CITY, Californië & SHANGHAI--()--Terns Pharmaceuticals, Inc, een wereldwijd biofarmaceutisch bedrijf dat zich richt op het ontdekken en ontwikkelen van innovatieve therapieën voor de behandeling van niet-alcoholische steatohepatitis (NASH) en kanker, kondigde vandaag aan dat het preklinische studieresultaten over de farnesoïde X-receptor (FXR) agonist TERN-101 zal presenteren op The Liver Meeting® 2019, die wordt gehouden door de American Association for the Study of Liver Diseases (AASLD) in Boston, MA, van 8 tot en met 12 november. De gegevens tonen aan dat in preklinische modellen TERN-101 bij voorkeur werd toegediend aan de lever, wat een robuust, gelokaliseerd effect op FXR mogelijk maakt, terwijl het mogelijk is om de niet-geleverde gemedieerde bijwerkingen te verminderen.

US Media Contact:
Margaret Robinson