PPF en SOTIO investeren 6,5 miljoen dollar in MaveriX Oncology en zijn belangrijke programma MVX-5005

• PPF Group, de meerderheidsaandeelhouder van SOTIO, investeert 6,5 miljoen dollar in het kader van de financieringsronde van MaveriX Oncology’s 20 miljoen dollar Serie A.
  • SOTIO heeft een optie verkregen om een licentie te verkrijgen en MVX-5005 mede te ontwikkelen in Europa.
  • MaveriX komt in aanmerking om tot 138 miljoen dollar aan mijlpaalbetalingen te ontvangen.
  • Norbert Prenzel, SOTIO’s Head of Business Development, zal PPF vertegenwoordigen in de Raad van Bestuur van MaveriX Oncology.

PRAAG & PALO ALTO, Californië--()--SOTIO, evenals PPF, en MaveriX Oncology, Inc, kondigen vandaag de investering aan van de PPF-Groep in MaveriX Oncology Inc., een privé biotech-biotech-bedrijf met een merkgebonden pijpleiding van doelgerichte, kleine-moleculen-kankerchemomkernchemo-immunotherapeutics. PPF heeft toegezegd om $ 6,5 miljoen te investeren in MaveriX Oncology’s lopende Serie A financieringsronde afhankelijk van belangrijke mijlpalen in de ontwikkeling. In totaal streeft MaveriX naar een financiering van in totaal $ 20 miljoen en de ronde blijft open voor extra investeerders om toe te treden. De opbrengst stelt MaveriX in staat om het leidende programma MVX-5005 van het bedrijf te bevorderen door middel van IND-ondersteunende studies en complete eerste-in-mens klinische fase Ia / Ib-onderzoeken voor de behandeling van solide tumoren ter ondersteuning van klinische proof-of-concept.

Richard Kapsa
Head of Communications
SOTIO a.s.
T: +420 224 174 448
M: +420 603 280 971
E: kapsa@sotio.com

Christi Waarich
Communication representative of MaveriX Oncology, Inc.
Senior Director, IR, MacDougall
T: +1(781) 591-3443
E: cwaarich@macbiocom.com

Richard Kapsa
Head of Communications
SOTIO a.s.
T: +420 224 174 448
M: +420 603 280 971
E: kapsa@sotio.com

Christi Waarich
Communication representative of MaveriX Oncology, Inc.
Senior Director, IR, MacDougall
T: +1(781) 591-3443