Slimme belastingheffing – een stap naar een eerlijke, efficiënte en groeivriendelijke Europese belastingaanpak

BRATISLAVA, Slowakije--()--In een snel veranderende wereldeconomie is slimme belastingheffing essentieel om groei en economische welvaart te stimuleren. De Europese Unie (EU) blijft echter achterop raken omdat deze blijft bestaan ​​met een one-size-fits-all belastingstelsel. Dit jaar is de GLOBSEC Tatra Summit gastheer van een Focus Group, die internationale experts samenbrengt die een slimmer Europees belastingbeleid willen hervormen en ondersteunen.

Europa bevindt zich op een kruispunt in de aanpassing van zijn belastingbeleid aan de realiteit van de hedendaagse mondiale economie. De EU speelt een sleutelrol bij het toezicht op de nationale belastingregels op sommige gebieden – met name met betrekking tot het EU-bedrijfsleven en het consumentenbeleid.

De institutionele omschakeling is een perfecte gelegenheid voor de Tatra-top om belangrijke onderwerpen op de radar van besluitvormers te plaatsen en efficiënte aanbevelingen te doen.

Henrieta Kunova
press@globsec.org