Murata ontwikkelt Millimeter-Wave (60 GHz) RF-module voor Terragraph

KYOTO, Japan--()--Murata Manufacturing Co., Ltd. (TOKYO: 6981) (ISIN: JP3914400001) heeft vandaag aangekondigd dat het werkt aan de ontwikkeling van een RF-moduleoplossing voor Terragraph, een gigabit draadloze technologie ontwikkeld door Facebook die ontworpen om te voldoen aan de groeiende vraag naar betrouwbare, snelle internettoegang in stedelijke en voorstedelijke omgevingen.

Terragraph wordt deels ingeschakeld door het plaatsen van millimeter-golf-RF-modules met een interval van 200 tot 250 meter tussen de basisstations. Als achtergrond worden hogesnelheidsnetwerken meestal gebouwd door het begraven van glasvezelkabels, maar lange doorlooptijden en hoge kosten zijn belangrijke uitdagingen. Met Terragraph duurt de aanleg minder lang en kost het minder tijd en geld dan bij een conventioneel netwerk. Dit wordt bereikt door setboxen met RF-modules met millimetergolven te bevestigen aan objecten zoals straatverlichting, die alom aanwezig zijn in steden.

For more information, please contact:
Murata Manufacturing Co., Ltd.
Tomohiro Ueno, prsec_mmc@murata.com
Corporate Communications Department

For more information, please contact:
Murata Manufacturing Co., Ltd.
Tomohiro Ueno, prsec_mmc@murata.com
Corporate Communications Department