Nieuwe Novodiag® Stool Parasites-test voor parasieten maakt snelle, nauwkeurige en kosteneffectieve moleculaire testen mogelijk voor gastro-intestinale infecties

ESPOO, Finland--()--Mobidiag Ltd., een inkomstengenererend moleculair diagnostiekbedrijf met complementaire platformen die zich richten op antimicrobiële resistentie en andere gebieden van onvervulde diagnostische behoeften, kondigt vandaag de CE-IVD-markering aan van de Novodiag® Stool Parasites-test, een uitgebreide en kostenefficiënte moleculaire diagnostische test voor het opsporen van darmparasieten rechtstreeks uit ontlastingssamples.

Tuomas Tenkanen, CEO van Mobidiag, zei: “Parasitaire ziekten dragen aanzienlijk bij aan de last van infectieziekten wereldwijd en de huidige diagnostische methoden zoals microscopie zijn arbeidsintensief en vereisen een hoog niveau van deskundigheid. Onze Novodiag® Stool Parasites-test is de enige volledig geautomatiseerde, snelle, kosteneffectieve en eenvoudig te gebruiken diagnostische oplossing die een uitgebreide reeks van parasitaire doelwitten kan identificeren, voor gebruik in laboratoria en ziekenhuizen.”

Johanna Sarapää, Marketing Communications
+358 10 2054 771