Shionogi rapporteert positieve resultaten van Cefiderocol fase III-onderzoek bij volwassenen met nosocomiale pneumonie veroorzaakt door gramnegatieve pathogenen

APEKS-NP proef rapporteert ccefiderocol met primair eindpunt van non-inferioriteit bij 14-daagse mortaliteit door alle oorzaken vergeleken met hoge dosis meropenem

AMSTERDAM, Nederland--()--Shionogi & Co., Ltd. (hierna “Shionogi”) kondigt de resultaten aan van APEKS-NP, een internationale, dubbelblinde, gerandomiseerde Fase III klinische studie die de werkzaamheid en veiligheid van het onderzoeksantibioticum cefiderocol bij patiënten met nosocomiale pneumonie (NP) evalueert. De resultaten van de studie toonden aan dat cefiderocol het primaire eindpunt van niet-inferioriteit bereikte in vergelijking met hoge dosis meropenem in all-cause mortaliteit (ACM) op 14 dagen na de initiatie van het studiemiddel. Cefiderocol is een siderofoor cefalosporine met een nieuw mechanisme voor het penetreren van het buitenste celmembraan van Gram-negatieve pathogenen, waaronder multidrug-resistente stammen.

Shionogi & Co., Ltd.
Telephone: +81-6-6209-7885