Dodson heeft alomvattend arrest in de auteursrecht- en vertrouwensbreukzaak toegekend gekregen

AUCKLAND, Nieuw-Zeeland--()--Het Nieuw-Zeelandse Hooggerechtshof heeft een uitspraak gedaan ten gunste van Dodson Motorsport Limited wegens schending van haar auteursrecht in haar Promax-koppelingen voor de Nissan GT-R R35 en wegens schending van de Fair Trading Act. In het arrest werd ook vastgesteld dat de voormalige fabrikant van Dodson zijn vertrouwen heeft geschonden. Dodson heeft in januari 2017 een procedure tegen de gedaagden aangespannen.

Verweerders, Logiical Performance Limited, Carl John Hannaford, GRD Engineering Services en Kelvin James Gray zijn veroordeeld voor een inbreuk op het auteursrecht van Dodson. Daarnaast zijn twee van de verdachten, de heer Hannaford, een voormalige werknemer van Dodson en zijn bedrijf, Logiical, ook betrokken bij misleidend en bedrieglijk gedrag in strijd met s.13 (b) van de Fair Trading Act 1986.

Fred Russo, Botica Butler Raudon Partners, Fredr@botica.co.nz

Fred Russo, Botica Butler Raudon Partners, Fredr@botica.co.nz