Axonics® verbreedt commerciële voetafdruk in de EU met aanbeveling voor vergoedingen in Frankrijk en leveringscontract in Noorwegen

IRVINE, Californië--()--Axonics Modulation Technologies, Inc. (NASDAQ: AXNX), een medisch technologiebedrijf dat een nieuw implanteerbaar oplaadbaar sacraal neuromodulatiesysteem (“SNM”) heeft ontwikkeld en op de markt brengt, heeft vandaag twee mijlpalen aangekondigd die het commerciële bereik in Frankrijk en Noorwegen vergroten. Zo publiceerde de Franse Haute Autorité de Santé (“HAS”) een positieve aanbeveling die nodig is om een vergoeding te verkrijgen in Frankrijk, en in Noorwegen werd een contract toegekend voor de levering van het Axonics r-SNM® -systeem aan SNM-implanterende ziekenhuizen in belangrijke steden.

De technische en klinische evaluatie door HAS concludeerde dat het therapeutische voordeel van het Axonics r-SNM-systeem voor de behandeling van een overactieve blaas voldoende is voor registratie op de Liste des Produits et Prestations Remboursables (“LPPR”). Registratie wordt verwacht tegen het einde van Q1 2020 na goedkeuring door het Franse ministerie van volksgezondheid.

Axonics’ Contact
Axonics Modulation Technologies, Inc.
Dan Dearen, +1-949-396-6320
President & Chief Financial Officer
ir@axonics.com

Investor & Media Contact
W2Opure
Matt Clawson, +1-949-370-8500
mclawson@w2ogroup.com

Axonics’ Contact
Axonics Modulation Technologies, Inc.
Dan Dearen, +1-949-396-6320
President & Chief Financial Officer