83North kondigt nieuwe fondsenwerving van $ 300 miljoen aan

Overingetekend 83North V brengt het totale beheerde kapitaal op meer dan $ 1,1 miljard

LONDEN & TEL AVIV, Israƫl--()--83North, de internationale durfkapitaalfirma, kondigde vandaag aan dat het een overinschrijving van $300 miljoen heeft voltooid, waardoor het totale kapitaal onder beheer op meer dan $1,1 miljard is gekomen. Voortbouwend op het succes van haar bestaande fondsen, zal 83North het nieuwe kapitaal inzetten voor de beste en slimste bedrijven op het gebied van consumenten- en bedrijfstechnologie, geleid door ambitieuze Europese en Israƫlische ondernemers.

Met het hoofdkantoor in Londen en Tel Aviv heeft het vijfkoppige 83Nord-team samengewerkt met de meest ambitieuze oprichters van de regio om marktleidende technologiebedrijven op te zetten. Laurel Bowden, Arnon Dinur, Gil Goren, Erez Ofer en Yoram Snir hebben meer dan 70 bedrijven ondersteund, waaronder Aeroscout (overgenomen door Stanley Black & Decker), Bluevine, Celonis, Ebury, Hybris (overgenomen door SAP), IronSource, iZettle (overgenomen door Paypal), Just Eat, Logz.io, Marqeta, Mirakl, ScaleIO (overgenomen door EMC), SocialPoint (overgenomen door Take-Two Interactive), Vast Data, Via, Wolt en Zerto.

Lesley Booth
Touchdown PR