Bedrijven laten IoT-apparaten kwetsbaar voor cybersecurity-bedreigingen, vindt nCipher-beveiliging

Nieuw rapport van Ponemon Institute onthult IoT als snelst groeiende driver voor PKI, maar door gebrek aan best practices op het gebied van beveiliging zijn ze niet voorbereid

CAMBRIDGE, Engeland--()--IoT is tegenwoordig een van de snelstgroeiende trends in technologie, maar bedrijven zijn kwetsbaar voor gevaarlijke cyberaanvallen door geen prioriteit te geven aan PKI-beveiliging, volgens nieuw onderzoek van nCipher Security, een Entrust Datacard-bedrijf.

De 2019 Global PKI and IoT Trends Study, uitgevoerd door onderzoeksbureau Ponemon Institute en gesponsord door nCipher Security, is gebaseerd op de feedback van meer dan 1.800 IT-beveiligingsmedewerkers in 14 landen/regio’s. Uit de studie bleek dat het IoT de snelst groeiende trend is die de inzet van PKI-toepassingen (Public Key Infrastructure) stimuleert – met een groei van 20% in de afgelopen vijf jaar.

nCipher Security
Megan Nemeh megan.nemeh@ncipher.com +1 408 887 5064