NEC-gezichtsherkenningstechnologie staat op de eerste plaats in NIST-nauwkeurigheidstests

– Het verbeteren van de betrouwbaarheid van biometrische technologie voor betalingen, transport en andere gebieden in het AI-tijdperk –

Comparing Identification Accuracy and Search Speed in NIST FRVT2018 (Graphic: Business Wire)

TOKIO--()--NEC Corporation (NEC; TOKYO: 6701), een leider in de integratie van IT- en netwerktechnologieën, kondigde vandaag aan dat zijn gezichtsherkenningstechnologie de hoogste passende nauwkeurigheid bereikte in de Face Recognition Vendor Test (FRVT) 2018 (*1), uitgevoerd door het Amerikaanse National Institute of Standards and Technology (NIST), met een foutenpercentage van 0,5% bij de registratie van 12 miljoen mensen (*2).

NEC’s technologie staat voor de vijfde keer op de eerste plaats in de NIST-tests, na de toppositie in de gezichtsherkenningstests voor video in 2017. De hoge prestaties van NEC’s technologie wordt weerspiegeld in de testresultaten, waardoor het bedrijf een aanzienlijke voorsprong heeft op de tweede plaats.

NEC Corporation
Joseph Jasper