Harbour Energy voltooit tweede grote overname olie- en gasactiviteiten

Verwelkomt Greg Hill bij de Raad van Bestuur

WASHINGTON & HOUSTON--()--Harbour Energy, Ltd. (“Harbour Energy” of “Harbour”) heeft vandaag de voltooiing aangekondigd van de overname van de olie- en gasactiviteiten van ConocoPhillips UK (“ConocoPhillips UK”) voor $ 2.675 miljard. De transactie werd voltooid via Harbour’s Noordzee dochteronderneming Chrysaor Holdings Limited. De transactie heeft een ingangsdatum van 1 januari 2018.

ConocoPhillips UK produceerde meer dan 70.000 vaten olie-equivalent per dag (boepd) in 2018. De overgenomen portefeuille omvat twee hubs in de centrale Noordzee van het Verenigd Koninkrijk – Britannia en JBlock – naast de bestaande hubs in Everest, Armada en Lomond. De transactie omvat ook een belang in het Clair Field van wereldklasse in het westen van Shetlands, als aanvulling op bestaande belangen in andere toonaangevende gebieden in Buizerd en Schiehallion.

Media:
Sard Verbinnen & Co.