Pricefx kondigt afwikkeling van rechtszaak over intellectueel eigendom aan

MÜNCHEN & CHICAGO--()--Pricefx, de wereldleider in native cloud-prijsmanagement software, heeft alle openstaande wereldwijde geschillen met Vendavo gesettled, inclusief claims van inbreuk op intellectueel eigendom die de bedrijven tegen elkaar hadden ingediend.

"Wij zijn blij alle geschillen te hebben geregeld en al onze aandacht te kunnen richten op het bedienen van onze klanten en het blijven leveren van de beste SaaS prijssoftware op de markt. We zijn ervan overtuigd dat klanten en partners van zowel Pricefx als Vendavo blij zullen zijn met het einde van dit geschil en dat beide bedrijven zich kunnen richten op hun individuele sterke punten en eerlijke concurrentie op de markt", aldus Marcin Cichon, CEO en medeoprichter van Pricefx.

Het proces tussen Pricefx en Vendavo begon toen Vendavo in december 2017 een klacht indiende bij de federale rechtbank van Californië. Van daaruit breidde de zaak zich uit en omvatte verschillende tegenvorderingen van Pricefx tegen Vendavo voor verduistering van handelsgeheimen, evenals een aanvullende procedure bij de federale rechtbank in Illinois, en vorderingen door Pricefx over de octrooien van Vendavo bij het Amerikaanse octrooibureau.

Patrick Moorhead
Pricefx