Knopp Biosciences ontvangt NIH HEAL toelage voor het ontdekken en vooruithelpen van niet-opioïde behandeling van chronische pijn

Bedrijf ontvangt tot $8 miljoen voor zijn Kv7-platform als deel van federaal programma om wetenschappelijke oplossingen toe te passen om de nationale opioïde crisis terug te draaien

PITTSBURGH--()--Knopp Biosciences LLC kondigde vandaag aan dat de National Institutes of Health (NIH) het bedrijf een toelage van $8 miljoen heeft toegekend om zijn nieuw Kv7 platform te gebruiken om innovatieve niet -opioïde behandelingsmogelijkheden te ontdekken en ontwikkelen voor de behandeling voor chronische pijn. De meerjaarlijkse toekenning komt van het NIH Helping to End Addiction Long-term, of the NIH HEAL Initiative, dat poogt behandelingen voor chronische pijn te verbeteren, het aantal gevallen van opioïdemisbruik en overdosis in bedwang te houden, en op lange termijn de verslaving aan opioïde te beperken.

Media inquiries:
James Heins