Nieuwe gegevens gepresenteerd op World Sleep Congress tonen vroege tekenen van werkzaamheid aan voor TAK-925, een selectieve Orexin Type-2 Receptor (OX2R) -agonist, bij patiënten met Narcolepsie Type 1

– Vroeg bewijs van conceptstudie toonde aan dat TAK-925 goed werd verdragen bij patiënten met narcolepsie type 1 en verhoogde het wakker-zijn in vergelijking met placebo

– Een tweede fase 1-onderzoek bij gezonde volwassenen met slaapstoornissen toonde aan dat TAK-925 goed werd verdragen en het wakker-zijn in de avond versterkte in vergelijking met placebo

– TAK-994, een orale selectieve OX2R-agonist, verminderde narcolepsiesymptomen in narcolepsiemuismodellen en vordert in Fase 1 studies

CAMBRIDGE, Mass. & OSAKA, Japan--()--Takeda Pharmaceutical Company Limited (TSE: 4502 / NYSE: TAK) (‘Takeda’) kondigde de resultaten aan van een fase 1 klinische proof of concept-studie van de nieuwe onderzoeksverbinding TAK- 925, een selectieve orexine type-2-receptor (OX2R) -agonist, bij personen met narcolepsie type 1 (NT1). Het bedrijf presenteerde ook gegevens over de effecten van TAK-925 bij volwassenen met een gezonde slaap. Deze studies evalueerden de veiligheid, verdraagbaarheid, farmacokinetische en farmacodynamische effecten van TAK-925 tijdens een enkele intraveneuze toediening van 9 uur.

Japanese Media
Kazumi Kobayashi