Brightcove lanceert nieuw driemaandelijks video-indexrapport, een diepgaande analyse van consumentengedrag aan de basis van OTT-groei

Uit wereldwijde gegevens blijkt dat meer dan 50% van het kijken naar de videobeelden begint op mobiele apparaten

BOSTON--()--Brightcove Inc. (NASDAQ: BCOV), de toonaangevende leverancier van clouddiensten voor video, publiceerde vandaag de Q2 Brightcove Global Video Index, een rapport dat honderden miljoenen recente datapunten analyseert om inzicht te geven in de manier waarop kijkers naar video-inhoud kijken, welke apparaten ze gebruiken en welke soorten inhoud ze over deze verschillende apparaten gebruiken.

Mobiele consumptie piekt

Uit het rapport blijkt dat 53% van de wereldwijde consumptie van videobeelden begint op mobiele apparaten, smartphones en tablets, waardoor een deel van de traditionele desktopcomputers wordt weggenomen. Smartphones kenden de grootste groei, van 38% slechts een jaar geleden tot 45%. In opkomende markten, met name in Azië en het Stille Oceaangebied (APAC), is mobiel koning, waar maar liefst 84% van alle afspeelmomenten op mobiele telefoons waren, en in Japan/Korea op 58%. In het Midden-Oosten en Afrika bedroeg het aandeel van smartphones 57%. In alle regio’s behalve Noord- en Zuid-Amerika (V.S. en Canada), namen mobiele apparaten een deel van de desktopcomputers over.

Meredith Duhaime
Brightcove, PR Manager