SmartStream’s nieuwe kunstmatige intelligentiebeheerdienst voor proactieve gegevenscontrole

LONDEN--()--SmartStream Technologies, de aanbieder van TLM® -oplossingen voor het beheer van de financiële transactiecyclus (financial Transaction Lifecycle Management), heeft vandaag kunstmatige intelligentie (AI) geïntroduceerd in zijn bestaande aanbod van beheerde diensten dat betrekking heeft op reconciliaties, corporate actions, cash management en referentiegegevens. SmartStream heeft samen met haar klanten gewerkt aan de introductie van AI in hun managed services-aanbod dat de operationele kosten en prijzen zal verlagen en de operationele efficiëntie en rapportage zal verbeteren.

De nieuwe AI-dienst verhoogt de kwaliteit van de beheerde diensten met nieuwe monitoringtools, het zal inkomende berichten voor SLA’s traceren en ervoor zorgen dat de gegevens correct worden aangeleverd. Het biedt een proactieve benadering van monitoring, als de kwaliteit van de gegevens slecht is, wordt deze geëscaleerd, waardoor het aantal uitzonderingen op de wettelijke rapportage, zoals de CASS-rapportage van de FCA en de risicogewogen vermogensberekening, wordt verminderd. Dit alles samen verbetert de nauwkeurigheid van de operationele risico’s en controleert de rapportage binnen een organisatie.

Mark Roth, CMO, SmartStream Technologies
mark.roth@smartstream-stp.com