End-to-end digitale transformatie biedt banken een biljoen dollar winstkans, onthult het pas gelanceerde Temenos Value Benchmark Program

• Het Temenos Value Benchmark Program, dat gebruik maakt van datagestuurde analyse, laat voor het eerst zien hoe technologie de winstgevendheid en prestatieniveaus van banken drastisch verbetert.
  • De resultaten tonen aan dat de best presterende banken die Temenos Software gebruiken, investeren in front-to-back digitalisering, waardoor een toonaangevende kosten-batenverhouding van 25,2%, 2X beter dan het branchegemiddelde wordt bereikt en uitzonderlijke klantervaringen worden geleverd.
  • Het programma onthult vijf drivers van hoog presterende banken die zijn ingeschakeld door de transformatie naar moderne, verpakte software die draait op de nieuwste cloud-native, cloud-agnostische, API-gebaseerde technologie.

LONDEN--()--Temenos (SIX: TEMN), het bancaire softwarebedrijf kondigde vandaag de eerste reeks resultaten aan van de Temenos Value Benchmark, een strategisch, op onderzoek gebaseerd programma dat een diepgaande analyse biedt van de impact van softwaremogelijkheden op de winstgevendheid van een bank. De belangrijkste bevindingen tonen aan dat de best presterende banken die de Temenos-software gebruiken, investeren in end-to-end digitalisering, ondersteund door geavanceerde analyses om toonaangevende winstgevendheidsniveaus in de sector te bereiken.

Jessica Wolfe & Grace Collins
Temenos Global Public Relations