Rapid Tampere versnelt gezamenlijke industriële innovaties in versneld tempo

Tampere Region is known of its long industrial heritage and as a center of technology, often going in the forefront of development. Rapid Tampere collaboration accelerator is yet another example enabling the continuum of innovations. Photo: Laura Vanzo. (Photo: Business Wire)

TAMPERE, Finland--()--Sandvik, Kalmar, Caruna en Valmet, internationale industriële bedrijven van hoge kwaliteit, hebben zich aangesloten bij Rapid Tampere, de eerste samenwerkingsversneller in de regio Tampere, Finland. Er is een wereldwijde zoektocht gestart naar hightech medewerkers van topniveau om met deze bedrijven samen te werken. Het krachtige ecosysteem van mobiele machines en procesmachines in het gebied zal de beste internationale spelers aantrekken.

Rapid Tampere werkt op basis van het venture-client-model, waarbij de samenwerking gebaseerd is op reële behoeften, tot snelle proefprojecten leidt en gericht is op een nauwere samenwerking.

De zoektocht naar high-tech bedrijven begint op 23 september en eindigt op 31 oktober 2019. De eerste uitdagingen zijn onder meer arbeidsveiligheid, sensortechnologie en machine learning.

Harri Ojala
Director, Renewing Industry, Business Tampere