Rockefeller Asset Management bekroond met PRI’s ESG Research Report of the Year

NEW YORK--()--Rockefeller Asset Management, een divisie van Rockefeller Capital Management, kreeg de prestigieuze Principles for Responsible Investment (PRI) Environmental, Social and Governance (ESG) Research Report of the Year award voor het rapport Applying Scenario Analysis to Actively Managed Strategies waarin klimaatgerelateerde risico’s en kansen binnen beleggingsportefeuilles worden geanalyseerd. Rockefeller was de enige Amerikaanse investeringsmanager die genomineerd was voor de prijs. Het onderzoeksrapport is voortgekomen uit de deelname van het bedrijf aan het UNEP (UNEP FI), waar Rockefeller Asset Management samen met 20 wereldwijde vermogensbeheerders en activabezitters heeft gewerkt aan het proefproject dat tot doel had beleggers te begeleiden bij de rapportage langs de aanbevelingen van de Task Force for Climate Related Financial Disclosures (TCFD), waarbij gebruik werd gemaakt van op scenario’s gebaseerde methoden voor de beoordeling van het klimaatrisico.

Media:
Stephen Cohen