GenomSys, de Zwitserse start-up die de verwerking van genomics-informatie verandert, sluit een investeringsronde van CHF 9,3 miljoen serie A af

LAUSANNE, Zwitserland--()--GenomSys, een softwarebedrijf dat ISO-conforme technologie ontwikkelt voor een efficiënte verwerking en uitwisseling van DNA-gegevens, kondigde aan dat het zijn serie A investeringsronde heeft afgerond. Het bedrijf haalde CHF 9,3 miljoen op in deze financiering, gedreven door de versnelde ontwikkeling van zijn MPEG-G-gebaseerde oplossing voor DNA-dataverwerking.

De Serie A-ronde werd geleid door Preon Capital, het in Genève gevestigde familiebedrijf van Jari Ovaskainen, de Europese Business Angel van het jaar 2014. Preon werd vergezeld door een groep Europese en Amerikaanse investeerders, waaronder familiebedrijven Elysia Capital en Pygar, die verbonden zijn met respectievelijk de oprichter van de Europese unicorn Advanced Accelerator Applications en het multinationale diagnostische bedrijf Diasorin.

Raphaël Bernard
Marketing & Communication Manager