Compute Express Link Consortium (CXL) officieel opgericht; aankondiging van een uitgebreide Raad van Bestuur

Belangrijkste kernpunten:

• Het Compute Express Link Consortium (CXL) maakt vandaag zijn officiële oprichting bekend.
  • De toevoeging van nieuwe leden aan de uitgebreide raad van bestuur van CXL, die vandaag is aangekondigd, zal bijdragen tot nieuwe technische ontwikkelingen en acceptatie door de industrie.
  • CXL is de nieuwe high-speed, open standaard interconnect die een accelerator-ecosysteem mogelijk maakt dat is gericht op heterogeen computergebruik met hoge prestaties.
  • Geïnteresseerde aangesloten bedrijven en instellingen worden aangemoedigd om lid te worden.

BEAVERTON, Ore.--()--Vandaag hebben Alibaba, Cisco, Dell EMC, Facebook, Google, Hewlett Packard Enterprise, Huawei, Intel Corporation en Microsoft de oprichting van het Compute Express Link (CXL) Consortiumaangekondigd en de namen onthuld van zijn nieuw gekozen leden in de raad van bestuur.

De kerngroep van de belangrijkste industriële partners kondigde hun intentie aan om in maart 2019 de CXL-standaard, een nieuwe snelle CPU-to-Device en CPU-to-Memory-interconnectie die de prestaties van de volgende generatie datacenters versnelt, op te nemen en zich te blijven inzetten voor de vooruitgang van de CXL-standaard.

Lisa Helfer
+1 503.619.0645