VALBIOTIS presenteert positieve resultaten van een onderzoek naar TOTUM-63, werkzame stof van VALEDIA®, uitgevoerd door het CarMeN-laboratorium in Lyon, tijdens de jaarvergadering van de European Association for the Study of Diabetes (EASD)

• Deze preklinische studie, uitgevoerd door het CarMeN-laboratorium, expert op het gebied van stofwisselingsziekten, bevestigt de belangrijkste effecten van de werkzame stof TOTUM-63 op het gewicht en de glucosestofwisseling.
  • Uit de gegevens blijkt dat TOTUM-63 in staat is om de afscheiding van drie hormonen die essentieel zijn voor de bloedglucoseregulatie (insuline, glucagon en GLP-1) in een preklinisch model van stofwisselingsziekten aanzienlijk te corrigeren.
  • Deze resultaten zijn geselecteerd voor presentatie op de 55ste EASD Jaarvergadering die op 16-20 september 2019 in Barcelona zal worden gehouden.

LA ROCHELLE, Frankrijk--()--VALBIOTIS (Paris:ALVAL) (FR0013254851 – ALVAL / PEA/SME eligible), een onderzoeks- en ontwikkelingsbedrijf dat zich inzet voor wetenschappelijke innovatie ter voorkoming en bestrijding van stofwisselingsziekten, kondigde vandaag de presentatie aan van een preklinische studie van het CarMeN-laboratorium over de werkzame stof TOTUM-63, die door het CarMeN-laboratorium is uitgevoerd, op de 55e jaarvergadering van de European Association for the Study of Diabetes die tussen 16 en 20 september 2019 in Barcelona, Spanje, zal plaatsvinden.

VALBIOTIS
CORPORATE COMMUNICATION