PSE plant deel uit te gaan maken van Siemens

gPROMS-technologie als basis voor digitaal ontwerp en operationele aanbiedingen voor de procesindustrie

LONDEN--()--Process Systems Enterprise (PSE), de toonaangevende leverancier van Advanced Process Modelling (APM)-software en -diensten, kondigt vandaag aan dat het bedrijf plannen heeft om door Siemens AG te worden overgenomen in het kader van een transactie die in het vierde kwartaal van 2019 zal worden afgerond. 160 PSE-activiteiten worden geïntegreerd in de Process Automation Business Unit van Siemens Digital Industries. Het huidige PSE-managementteam blijft op zijn plaats.

De geavanceerde procesmodellen van PSE worden gebruikt binnen de digitale R&D, het ontwerp en de activiteiten in de procesindustrie om snelle, veilige en efficiëntere beslissingen te helpen nemen door snelle en effectieve verkenning van de beslissingsruimte. De technologie wordt op grote schaal gebruikt in de chemische, petrochemische, farmaceutische en voedingsindustrie om innovatie te versnellen, het procesontwerp en de werking te verbeteren, O&O te stroomlijnen en technologische risico’s te beheren.

PSE: Kate Burness +44-20-8563-0888, k.burness@psenterprise.com
Editors: www.psenterprise.com/news/pr190916