s Werelds toonaangevende mobiele exploitanten maken klimaatgevolgen bekend als onderdeel van de nieuwe door de GSMA geleide routekaart voor klimaatactie

GSMA-initiatief voor de ontwikkeling van een koolstofarm traject voor de mobiele sector

LONDEN--()--Veel van ‘s werelds grootste mobiele operators zijn overeengekomen om te beginnen met het bekendmaken van hun klimaateffecten in het kader van een belangrijk nieuw GSMA-initiatief om een routekaart voor klimaatactie voor de mobiele industrie te ontwikkelen in overeenstemming met de klimaatovereenkomst van Parijs.

Meer dan 50 mobiele operators – die samen goed zijn voor meer dan tweederde van de mobiele verbindingen wereldwijd1 – maken nu hun klimaateffecten, energie en broeikasgasemissies bekend via het internationaal erkende CDP wereldwijde openbaarmakingssysteem. De stap zal volledige transparantie mogelijk maken voor investeerders en klanten die betrokken zijn bij de mobiele sector. Veel van de bedrijven maken voor het eerst hun informatie bekend in het kader van het door de GSMA geleide initiatief.

Media Contacts:
For the GSMA