OVO Energy verwerft SSE Energy Services in een Landmark Transaction

• OVO heeft ingestemd met de overname van SSE’s GB huishoudelijke energie en aanverwante diensten, waaronder de klanten, activiteiten en medewerkers op het gebied van energie, telecommunicatie en thuisdiensten. Samen bedienen de bedrijven momenteel bijna 5 miljoen klanten.
  • De overname zal OVO in staat stellen om zijn marktleidende energietechnologie, uitstekende klantervaring en grote waarde aan miljoenen andere klanten te bieden.
  • OVO is voor de vierde keer in vijf jaar door uSwitch uitgeroepen tot leverancier van het jaar. In 2019 stond het bedrijf op de eerste plaats in zes categorieën, waaronder Best Customer Satisfaction.
  • OVO kondigde onlangs een investering van Mitsubishi Corporation aan in ruil voor een minderheidsbelang van 20% om toekomstige groei te financieren.

Stephen Fitzpatrick, CEO and Founder of OVO (Photo: Business Wire)

LONDEN--()--De grootste onafhankelijke energieleverancier van het Verenigd Koninkrijk, OVO Energy, heeft ingestemd met de overname van SSE’s huishoudelijke energie en aanverwante diensten voor £500 miljoen, bestaande uit £400 miljoen in contanten en £100 miljoen aan leningen, wat een belangrijk moment is voor de energie-industrie.

Milltown Partners
Christian Seiersen