Italië zet EyeArt AI-oogscreeningssysteem Eyenuk in voor eerste nationale campagne ter preventie en diagnose van netvlies- en diabetische maculopathie

Systeem EyeArt identificeerde verwijsbare diabetische retinopathie bij 214 patiënten die nooit eerder waren gediagnosticeerd

LOS ANGELES--()--Eyenuk Inc., een wereldwijd bedrijf voor medische technologie en diensten op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI) en de leider op het gebied van praktische toepassingen voor AI Eye Screening™, heeft aangekondigd dat het EyeArt® AI Eye Screening System vandaag met succes werd ingezet voor de eerste nationale preventie- en diagnostische campagne voor netvlies- en diabetische maculopathie in Italië. In totaal werden 2.200 patiënten gescreend in 30 centra in heel Italië, waarbij meer dan de helft werd gekozen voor EyeArt AI Eye Screening. De Maand van Preventie van diabetische retinopathie en maculopathie werd gesponsord door het Italiaanse Ministerie van Gezondheid, de stad Milaan en de Italiaanse Oftalmologische Vereniging in samenwerking met het Ambrozisch Oogheelkundig Centrum (CAMO), het San Raffaele Ziekenhuis en Eyenuk.

Capwell Communications
Ida Yenney