Axonics® kondigt goedkeuring van de Amerikaanse Food & Drug Administration aan voor zijn sacrale neuromodulatiesysteem

Bedrijf houdt vandaag conference call en webcast om 9:00 uur EDT

IRVINE, Californië--()--Axonics Modulation Technologies, Inc. (NASDAQ: AXNX), een medisch technologiebedrijf dat een nieuw implanteerbaar oplaadbaar sacraal neuromodulatietoestel (“SNM”) voor de behandeling van urine- en darmstoornissen heeft ontwikkeld en op de markt brengt, kondigde vandaag de goedkeuring van het Axonics r-SNM® -systeem aan door de United States Food & Drug Administration (“FDA”). Het Axonics System is het eerste oplaadbare SNM-systeem dat goedgekeurd is voor verkoop in de Verenigde Staten, Europa, Canada en Australië.

De goedkeuring van de FDA geeft Axonics het recht om zijn product in de Verenigde Staten op de markt te brengen voor de klinische indicatie van fecale incontinentie. De goedkeuring omvat de claim van een 15-jarig functioneel leven en het vermogen om patiënten full-body MRI-scans te laten ondergaan zonder dat het apparaat moet worden verwijderd.

Axonics’ Contact
Axonics Modulation Technologies, Inc.
Dan Dearen, +1-949-396-6320
President & Chief Financial Officer
ir@axonics.com

Investor & Media Contact
W2Opure
Matt Clawson, +1-949-370-8500
mclawson@w2ogroup.com

Axonics’ Contact
Axonics Modulation Technologies, Inc.
Dan Dearen, +1-949-396-6320
President & Chief Financial Officer