Verimatrix ondertekent bindende overeenkomst om Silicon IP-business unit aan Rambus te verkopen

Transactie in vierde kwartaal van 2019 naar verwachting afgerond

AIX-EN-PROVENCE, Frankrijk & SAN DIEGO, Californië--()--Verimatrix (Parijs: VMX) (Euronext Parijs: VMX) (Euronext Parijs: VMX), voorheen bekend als Inside Secure, een wereldwijde leverancier van beveiligings- en analytische oplossingen die apparaten, diensten en toepassingen beschermen, heeft aangekondigd dat het de overeenkomst heeft gesloten voor de aankoop van activa met betrekking tot de verkoop van de Silicon IP en Secure Protocollen (“SIP”)-business unit aan Rambus Inc. (NASDAQ: RMBS), voor een transactieoverweging van 65 miljoen dollar in contanten.

Zoals aangekondigd op 4 september, is de transactie gericht op het verhogen van de focus van Verimatrix als echte speler in softwaregebaseerde beveiligings- en business intelligence-oplossingen met een omzet van meer dan $100 miljoen1. Het verhoogt ook de financiële flexibiliteit dankzij een sterke balans om externe groeikansen te grijpen en het blijven uitbouwen van een belangrijke speler op het gebied van softwarematige beveiliging.

Richard Vacher Detournière
General Manager & CFO