Mediafly transformeert landschap voor verkoopbevordering met acquisitie van iPresent

Gecombineerde oplossing biedt 'verkoopondersteuning voor iedereen' en garandeert dat verkoopteams van elke omvang gemakkelijk toegang hebben tot effectieve tools die de omzet beïnvloeden

CHICAGO--()--Mediafly, een leverancier van technologie voor verkoopondersteuning, inhoudbeheer en adviesdiensten die interactieve, op waarde gebaseerde verkoopervaringen creëren, heeft vandaag aangekondigd dat het bedrijf iPresent heeft overgenomen, een in het Verenigd Koninkrijk gevestigde pionier op het gebied van verkoopbevordering. De acquisitie brengt een verfijnde maar flexibele oplossing voor verkoopondersteuning voor elk bedrijf, van elke omvang en vergroot de wereldwijde voetafdruk van Mediafly.

Van 2013 tot 2018 namen specifieke verkoopbevorderingsinitiatieven met 39,9% toe, wat de wens van bedrijven onderstreept om verkoopteams uit te rusten met tools om te voldoen aan de veranderende behoeften van klanten. Hoewel de initiatieven toenemen, worden bedrijven overweldigd door het verkoopbevorderingsproces. Barrières zoals budget, interne acceptatie, slechte implementaties, complexe integraties en onbegrip leiden ertoe dat de meeste bedrijven hun verkoopproces volledig blokkeren of opgeven. Zonder de juiste oplossing, middelen en ondersteuning openen bedrijven de deur naar dalende omzet, gemiste quota en verkeerd uitgelijnde marketing- en verkoopteams. Hoewel bewezen is dat verkoopbevorderende technologie de omzet met 66% verhoogt, moet de meerderheid van bedrijven, 93%, nog steeds een verkoopondersteuningssysteem invoeren.

“Er is een enorme kans voor verkoopteams. We bevinden ons op een punt in de tijd dat iedereen op zijn minst nadenkt over verkoopbevordering, maar voor te veel bedrijven voelt het aan als een dure, zakelijke beslissing met veel risico's. Het is onze visie om een platform te bieden dat voor iedereen toegankelijk is door de belemmeringen om aan de slag te gaan weg te nemen,” aldus Carson Conant, CEO en oprichter, Mediafly. “Door de overname van iPresent is Mediafly nu de eerste grote speler in de ruimte die verkoopteams van elke omvang een gemakkelijk, betaalbaar en risicovrij instappunt biedt tot verkoopbevorderingstechnologie. Van daaruit kunnen we ze zo ver en snel vooruithelpen als ze willen met de volgende generatie verkooptools en adviesdiensten waarvan bewezen is dat ze de betrokkenheid van kopers verbeteren en de omzet verhogen. Vanaf nu beschikt een verkoopteam van 5 personen of een team van meer dan 50.000 over een enkele oplossing voor elke fase van hun verkoopondersteuningstraject.”

"Niemand kan de druk op b-to-b verkopers betwisten, gezien een steeds complexer wordend inkoopecosysteem en de veeleisende koper," stelde Peter Ostrow, Senior Research Director, Sales Enablement Strategies bij SiriusDecisions. "Waarborgen dat verkopers over de vaardigheden, kennis en toegang tot activa beschikken die consultatieve interacties van kopers stimuleren, is van cruciaal belang, ongeacht de grootte van de organisatie waardoor de verkoper ondersteund wordt. Het vereenvoudigen van ingangspunten voor zowel gebruikers als beheerders van technologische oplossingen voor verkoopondersteuning is een krachtige manier om dat proces te versterken."

De overname positioneert Mediafly als het meest uitgebreide en flexibele platform voor verkoopbevorderende oplossingen dat er is. Verkoopteams van elke omvang, waar ook ter wereld, hebben nu toegang tot het bestaande Evolved Selling™-portfolio van Mediafly en de visueel opvallende en gemakkelijk configureerbare aanpasbare gebruikersinterface van iPresent, samen met het goedkope snelstartmodel voor aanmelding. De krachtige combinatie stelt Mediafly in staat om bedrijven tegemoet te komen op elk punt van het verkoopondersteuningstraject met één, volledig uitgebreid platform dat workshops en adviesdiensten voor verkoopondersteuning, inhoudbeheer, interactieve verkooptools zoals ROI- en TCO-calculators, verkoopgereedheidstools, AI- aangedreven CRM-integratie en -analyses en inzichten omvat.

“Steeds meer bedrijven beginnen een verkoopondersteuningsstrategie te ontwikkelen, maar tot nu toe heeft geen enkele leverancier een reeks tools ter beschikking gehad om alle verkoopteams te ondersteunen, ongeacht hun omvang, complexiteit en groeiambities. Met onze gecombineerde mogelijkheden zal Mediafly de aangewezen leverancier van verkoopbevorderingsoplossingen zijn voor alle bedrijven,” verklaarde Keith Parrish, CEO van iPresent, binnenkomende Mediafly EVP van European Operations. “Onze eenvoudig te gebruiken, interactieve gebruikersinterface, gecombineerd met Mediafly's focus op oplossingen van ondernemingsklasse, brengt het beste van twee werelden naar de verkoopondersteuningssector en heeft de flexibiliteit om mee te evolueren met onze klanten. De oplossingen van concurrenten, die beperkt zijn tot het bedienen van alleen het MKB of organisaties van ondernemingsniveau, worden hiermee bestreden."

Voor meer informatie over het Evolved Selling™-platform van Mediafly: www.mediafly.com

1 CSO Insights. (2018). 2018 Sales Operations Optimization Study. Opgehaald uit https://www.csoinsights.com/wp-content/uploads/sites/5/2018/08/2018-Sales-Operations-Optimization-Study.pdf

2 Mediafly. (2017). How B2B Sellers Win In The Age of The Customer. Opgehaald uit https://www.mediafly.com/white_paper/b2b-sellers-win-age-customer/.

3 Brainshark. (2018). Sales Enablement Grows Up: The 2018 Sales Enablement Report. Opgehaald uit https://www.brainshark.com/sites/default/files/cso-insights-sales-enablement-report-2018_0.pdf

Over Mediafly

Mediafly is een leverancier van verkoopbevorderingsoplossingen en adviesdiensten die dynamische, interactieve, op waarde gebaseerde verkoopervaringen creëren. Door gebruik te maken van de technologie en adviesdiensten van Mediafly kunnen marketing- en verkoopteams bij bedrijven als PepsiCo, Disney, GE Healthcare, MillerCoors en Charles Schwab snel en efficiënt aangepaste, dynamische verkooppresentaties leveren en klanten boeien met inzichten die voor hen relevant zijn. Met de Evolved Selling™--oplossing kunnen verkopers flexibeler, inzichtelijker en interactiever zijn in hun verkoopinteracties, wat resulteert in meer verkopen en sterkere klantrelaties. Mediafly staat al zes jaar op een rij genoemd op de Inc. 5000-lijst van snelst groeiende bedrijven, twee jaar op een rij op Crain’s Chicago Best Places to Work en is benoemd tot Inc.'s Best Places to Work of 2018. Ga naar Mediafly.com of volg @Mediafly voor meer informatie.

Klenk & Hoursch AG
Hanna Schadt