YASA, fabrikant van elektromotoren en regelaars, sluit financieringsronde van 18 miljoen pond en zet de toon voor snelle groei

** Nieuwe financieringsfasen bedrijf voor de volgende fase van snelle groei in antwoord op de vraag van klanten**

** Aankondiging volgt op de recente lancering van een luxe productievoertuig voorzien van een YASA-motor op maat**

YASA P400 axial-flux electric motor (Photo: Business Wire)

OXFORD, Engeland--()--YASA, ‘s werelds grootste fabrikant van axiale flux elektromotoren en regelaars voor hybride en zuiver elektrische voertuigen, kondigde vandaag aan een financieringsronde van £18 miljoen (€20 miljoen) te beëindigen. De nieuwe financiering zal het bedrijf in staat stellen om op grote schaal te voldoen aan de snel groeiende vraag van klanten uit de auto- en ruimtevaartsector. Bestaande investeerders Parkwalk Advisors en Universal Partners zijn in de ronde vergezeld van Oxford Sciences Innovation (OSI) en Inovia Capital.

Tamara Sword
media@yasa.com