WaveOptics zorgt voor financiering om het bedrijf op te schalen om te voldoen aan de groeiende vraag van de markt naar augmented reality

Extra $13m ingezameld in eindstadium van financieringsronde $39m van Series C

LONDEN--()--WaveOptics, de wereldleider in het ontwerpen en produceren van golfgeleiderdisplays, de belangrijkste optische component die gebruikt wordt in Augmented Reality (AR) wearables, heeft een overgeschreven financieringsronde van 39 miljoen dollar (30 miljoen pond) Series C afgesloten. WaveOptics heeft in de laatste fase nog eens 13 miljoen dollar (10 miljoen pond) ingezameld, nadat het in december 2018 een eerste 26 miljoen dollar (20 miljoen pond) had ingezameld.

Deze laatste fase werd ondersteund door de bestaande belegger Goertek, een wereldwijde leider in het ontwerp en de productie van high-tech consumentenelektronica, en de nieuwe belegger Hostplus, een van de grootste institutionele beleggers in Australisch risicokapitaal.

Instinctif Partners
Adrian Duffield/Chantal Woolcock