Hof van Rome noemt Actieve Farmaceutica rechtmatige eigenaar VSL#3® bacteriestammen

Zakelijke concurrent heeft VSL#3® bacteriestammen ten onrechte overgedragen blijkt uit uitspraak rechtbank

ROME--()--In een belangrijke juridische overwinning voor VSL Pharmaceuticals (“VSL”), heeft het Hof van Rome beslist dat Actial Farmaceutica (“Actial”), voormalig CEO Claudio De Simone, ten onrechte bacteriële stamaccounts die de acht bacteriestammen bevatten die zijn opgenomen in het VSL#3® probioticum, aan zichzelf heeft overgedragen.

De rechter oordeelde dat VSL’s moedermaatschappij, Actial Farmaceutica (voorheen bekend als CD Investments S.r.l. of “CDI”) – niet De Simone – de rechtmatige eigenaar is van de acht accounts waarin Actial bijna acht jaar eerder de acht bacteriestammen van VSL#3® heeft gedeponeerd en geregistreerd bij het Leibniz Instituut DSMZ-Duitse Collectie van Micro-organismen en Cell Cultures GmbH (“DSMZ”) in Braunschweig, Duitsland.

Kort voor het aftreden van De Simone als CEO van VSL, heeft hij zijn vertrek zorgvuldig georkestreerd door onder andere een plan op te stellen om de voortdurende levering van VSL#3® door VSL te ontregelen, in de hoop dat hij met zijn nieuwe bedrijf ExeGi Pharma LLC de enige leverancier van een veelbelovend concurrerend probiotisch product zou worden.

For more information:
Joseph Weber, (202) 973-5342, jweber@levick.com