Walgreens Boots Alliance benoemt wereldwijde Chief Information Officer

DEERFIELD, Ill.--()--Walgreens Boots Alliance, Inc. (Nasdaq: WBA) kondigde vandaag aan dat Francesco Tinto werd benoemd tot wereldwijde Chief Information Officer (CIO) en Senior Vice President bij het bedrijf, dat nummer 17 is op de Fortune 500 en ‘s werelds grootste apotheek retailer en groothandelaar is.

Tinto zal toezicht houden op de wereldwijde strategie voor de IT-activiteiten van WBA in alle divisies van het bedrijf, evenals op de implementatie van de technologie en digitale innovatie. Zijn rol zal bestaan uit data-analyse, business intelligence, ontwikkeling, ondersteuning, infrastructuur, beveiliging en technische diensten. Tinto zal gevestigd zijn op het hoofdkantoor van WBA in Deerfield, Ill. en zal rapporteren aan Ornella Barra en Alex Gourlay, co-chief operating officers van WBA.

USA / Jim Cohn, +1 224 565 1967

USA / Jim Cohn, +1 224 565 1967