Tampere: eerste arena in binnenstad in Finland krijgt baanbrekende ceremonie – Arena ontworpen door Daniel Libeskind

Daniel Libeskind and the model of Tampere Deck and Arena. (Photo: Business Wire)

TAMPERE, Finland--()--De nieuwste wijk van de stad Tampere wordt gebouwd over het spoor in het centrum van Tampere. De Tampere Deck Arena, de belangrijkste mijlpaal voor het Tampere Deck district, wordt de grootste sport- en evenementenlocatie van Finland. De fundamenten voor het gebouw zijn op 5 september gelegd en de Arena moet eind 2021 klaar zijn.

Het Tampere Deck, ontworpen door architect Daniel Libeskind, zal zowel de oostelijke als westelijke stadswijken aan beide zijden van de spoorlijn samenbrengen. Het Deck, dat aansluit bij de oude stadswijken, wordt een volledig nieuw soort omgeving die leeft, ademt en inspireert. Het omvat woonvoorzieningen, bedrijfs- en handelsruimten, een hotel en een evenementenlocatie. De spoorlijn zal de evenementbezoekers ook van verder weg gelegen locaties naar het centrum van Tampere brengen. De hele wijk moet in 2025 klaar zijn.

Director, Development Projects
Tero Tenhunen