Timberland committeert zich aan het planten van 50 miljoen bomen in de komende vijf jaar

Bedrijf lanceert "Nature Needs Heroes" campagne om de wereldwijde gemeenschap in staat te stellen zich in te blijven zetten voor de planeet

STRATHAM, N.H.--()--Global outdoor lifestyle brand Timberland kondigde vandaag een nieuwe toezegging aan om 50 miljoen bomen te planten tegen 2025 over de hele wereld als onderdeel van het streven naar een groenere toekomst. Dit gedurfde doel bouwt voort op Timberland's jarenlange inzet om producten op verantwoorde wijze te maken, gemeenschappen te versterken en het buitenleven te beschermen en te verbeteren. Een belangrijk aandachtspunt was het planten van bomen; sinds 2001 heeft het merk wereldwijd meer dan 10 miljoen bomen geplant.

Volgens nieuw onderzoek onder leiding van de Zwitserse universiteit ETH Z├╝rich blijft het herstel van bomen een van de meest effectieve strategie├źn voor het tegengaan van de klimaatverandering, en een wereldwijd plantprogramma zou twee derde van alle emissies die door menselijke activiteiten in de atmosfeer zijn gepompt, kunnen verwijderen.

Molly Speed/Cone Communications
mspeed@conecomm.com