Schrödinger kondigt samenwerking met AstraZeneca aan om geavanceerde computertechnologie in te zetten voor ontdekking van geneesmiddelen

NEW YORK--()--Schrödinger heeft vandaag een samenwerking met AstraZeneca aangekondigd om het geavanceerde computerplatform van Schrödinger in te zetten om zo de inspanningen op het gebied van geneesmiddelenontdekking te voorspoedigen.

Schrödinger’s computerplatform combineert fysische modellering en machinaal leren om chemici in staat te stellen de potentie van een molecule die zich aan een doeleiwit bindt te voorspellen. Dit vergroot de kans dat verbindingen, wanneer ze gesynthetiseerd worden, de juiste eigenschappen hebben die nodig zijn voor verdere ontwikkeling en vermindert het aantal verbindingen dat gesynthetiseerd moet worden.

Het platform van Schrödinger zal door de medicinale en computationele chemici van AstraZeneca worden gebruikt om het ontwerp van verbindingen te helpen verbeteren om potentiële nieuwe therapeutische kandidaten te identificeren.

Media Contact:
Stephanie Simon