Overeenkomst tussen SIA en AVM Holding voor digitale betalingen op ‘vaporetto’-boten Venetië

MILAAN & VENETIË, Italië--()--SIA en AVM Holding (Azienda Veneziana della Mobilità – het openbaar vervoerbedrijf van Venetië) hebben een overeenkomst getekend om een innovatief digitaal platform te creëren dat bewoners en toeristen in staat stelt om tickets te kopen met betaalkaarten en smartphones, ook in contactloze modus, aan boord van de “vaporetto”-boten, waar de bemanning zal worden uitgerust met 650 Android SmartPOS terminals.

Video: https://youtu.be/2XdInTjQkR4

De nieuwe dienst, die AVM Holding tegen het einde van het jaar verwacht te lanceren, zal de procedures voor de betaling en uitgifte van tickets aanzienlijk verbeteren, waardoor de ervaring eenvoudiger, sneller en veiliger wordt voor de inwoners en de miljoenen toeristen die elk jaar door Venetië reizen.

SIA
Filippo Fantasia – Valentina Piana