Tradeweb kondigt centrale vereffening van Europese ETF’s aan in partnerschap met EuroCCP

Samenwerking om ETF-deelnemers een betere workflow na de handel te bieden

LONDEN--()--Tradeweb Markets Inc. (Nasdaq: TW), een toonaangevende wereldwijde operator van elektronische markten voor rente-, krediet-, aandelen- en geldmarkten, en EuroCCP, Europa’s grootste clearinginstituut voor aandelen, heeft een strategische samenwerking aangekondigd om de vereffening van Europese Exchange Traded Funds (ETF’s) door centrale tegenpartijen te vergemakkelijken.

Deze samenwerking zal bijdragen aan het stroomlijnen van het afwikkelingsproces van Europese klanten en het minimaliseren van de kosten door het vergemakkelijken van de pre-settlementmarge en het verrekenen van risico’s – terwijl het pan-Europese ETF-beleggers nog steeds de transparantie en voordelen biedt die het RFQ-proces biedt.

Susan Bennett
Susan.Bennett@tradeweb.com