Wetenschappers Invicro gepubliceerd in Science Translational Medicine

Invicro scientists published in Science Translational Medicine (Graphic: Business Wire)

BOSTON--()--Invicro LLC, een bedrijf van Konica Minolta en een belangrijke leverancier van beeldvormende biomarkers, laboratoriumdiensten en software voor onderzoek en medicijnontwikkeling, kondigt aan dat het artikel “Opsporing van cerebrale taupathologie bij langetermijnoverlevenden van traumatische hersenbeschadiging1” in Science Translationele Medicine is gepubliceerd.

Wetenschappers van Invicro in Londen, artsen Alex Whittington, Jan Passchier en Roger Gunn, zijn medeauteurs van deze revolutionaire studie die de tomografie van positronuitstoot (PET) gebruikt om taupathologie in traumatische hersenverwondingen (TBI) te begrijpen, jaren nadat deze zich voordoen. De resultaten illustreren dat tau PET een bemoedigende benadering is voor het meten van progressieve neurodegeneratie geassocieerd met tauopathie na TBI.

Amanda Harrell
VP, Global Marketing