THeMIS UGV van Milrem Robotics doorstaat luchttransporttests

Milrem Robotics’ THeMIS UGV passes air transportability tests (Photo: Business Wire)

TALLINN, Estland--()--Het onbemande grondvoertuig (UGV) THeMIS van Milrem Robotics, de toonaangevende Europese UGV-fabrikant en ontwikkelaar van oplossingen voor oorlogsvoering met robots, doorstaat tests voor luchttransporteerbeid, waarmee nog een optie voor de inzet in operatiegebieden wordt toegevoegd.

"De meest voorkomende vraag over de onbemande grondvoertuigen van THeMIS-klasse is hoe je ze kunt krijgen waar je ze nodig hebt," aldus Kuldar Väärsi, CEO van Milrem Robotics. “We hebben deze vraag aangepakt tijdens de ontwikkeling van de nieuwste THeMIS van de vijfde generatie en een aantal opties toegevoegd: slepen, trekken, autonoom een konvooi volgen en nu luchtvervoer," voegde Väärsi toe.

De luchttransporttests werden uitgevoerd volgens de NAVO-norm STANAG 3542 en werden gefaciliteerd door de helikopterploeg van de Estlandse politie en grenswacht.

De THeMIS is een multifunctioneel rupsvoertuig dat kan worden uitgerust met andere oorlogsvoeringstechnologieën zoals wapensystemen, gekoppelde drones, IED-detectieapparatuur en nog veel meer. Hij kan ladingen tot 1200 kg dragen, zich verplaatsen met een snelheid van 25 km/u en andere apparatuur trekken met een kracht van 21.000 N.

De THeMIS kan op afstand worden bediend via camera's of met behulp van autonome functies zoals waypoint-navigatie, follow-me, enz. De bedoeling is om soldaten veilig te houden, hun mogelijkheden te vergroten en bovendien hun lading te verlichten.

Dankzij de systeemmodulariteit is het een erg populaire keuze geworden voor verschillende laadvermogensintegraties en Milrem Robotics heeft al een tiental verschillende systemen geïntegreerd met industriële partners zoals Kongsberg, FN Herstal, MBDA, ST Engineering, enz.

Bekijk hier de THeMIS-tests voor luchttransporteerbaarheid - https://youtu.be/t6Gf7tBf0qw

De THeMIS wordt tentoongesteld op DSEI in Londen van 10 t/m 13 september en is te vinden op de volgende locaties:

• In het Estlandse paviljoen (N3-320) waar we de vijfde generatie THeMIS UGV zullen onthullen. De UGV zal worden uitgerust met de deFNder® Medium RWS van FN Herstal;
  • Op de stand van Kongsberg (S6-145) waar een andere vijfde generatie THeMIS wordt getoond, uitgerust met de PROTECTOR RWS-LW30 van Kongsberg;
  • Op de stand van Land Ceptor (N10-260) waar we een nieuw integratieproject met MBDA zullen onthullen - de THeMIS met het raketsysteem met ultrahoge precisie van Brimstone;
  • Op de stand van QinetiQ (S3-400) zal nog een krachtvermenigvuldiger worden tentoongesteld.

Milrem Robotics
Gert Hankewitz
Export Director
gert.hankewitz@milrem.com

Release Summary

The THeMIS unmanned ground vehicle by Milrem Robotics passes air transportability tests.

Milrem Robotics
Gert Hankewitz