Verimatrix sluit een exclusiviteitsovereenkomst om haar Silicon IP Business Unit te verkopen aan Rambus

• Verhoogt de focus van het bedrijf als pure speler in softwaregebaseerde beveiligings- en business intelligence-oplossingen met een omzet van meer dan 100 miljoen dollar1
  • Verhoogt de financiële flexibiliteit dankzij een sterke balans om externe groeikansen te grijpen en een belangrijke speler op het gebied van softwarematige beveiliging te blijven uitbouwen
  • Transactie vergoeding van 65 miljoen dollar in contanten

AIX-EN-PROVENCE, Frankrijk & SAN DIEGO--()--Verimatrix (Euronext Parijs: VMX), voorheen bekend als Inside Secure, een wereldwijde leverancier van beveiligings- en analyseoplossingen die apparaten, diensten en toepassingen beschermen, kondigde vandaag aan dat het een exclusiviteitsovereenkomst is aangegaan om zijn Silicon IP en Secure Protocols (“SIP”) business unit te verkopen aan Rambus Inc. (NASDAQ: RMBS), een premium silicium IP en chipleverancier die gegevens sneller en veiliger maken, voor een transactieoverweging van $65 miljoen in contant geld. De SIP business unit is een grotendeels autonome en hardware gerelateerde business die $22 miljoen aan inkomsten genereert1.

Investors and media

Richard Vacher Detournière