USB-IF kondigt publicatie van de USB4™-specificatie aan

Specificatie nu beschikbaar om te downloaden op de USB-IF website; verdubbelt de bandbreedte om de prestaties van USB Type-C® te verbeteren

BEAVERTON, Ore.--()--USB Implementers Forum (USB-IF), de ondersteunende organisatie voor de vooruitgang en adoptie van USB-technologie, kondigt vandaag de publicatie aan van de USB4™-specificatie, een belangrijke update voor het gebruik van de nieuwe generatie USB-architectuur, die een aanvulling is op en voortbouwt op de bestaande USB 3.2 en USB 2.0 architecturen. De USB4-architectuur is gebaseerd op de Thunderbolt™-protocolspecificatie die Intel Corporation onlangs heeft toegevoegd aan de USB Promotor Group. Het verdubbelt de maximale totale bandbreedte van USB en maakt meerdere gelijktijdige gegevens- en weergaveprotocollen mogelijk.

De ontwikkeling van de USB4-specificatie werd voor het eerst aangekondigd in maart 2019 door de USB Promoter Group. Het is nu officieel gepubliceerd door USB-IF en beschikbaar voor download op www.usb.org.

Joe Balich
USB-IF PR