Collegegeldstijgingen en internationale studentenvisumbeperkingen voedingsbodem voor vraag naar investeringsmigratieprogramma’s

LONDEN--()--Aangezien de wereldwijde krantenkoppen worden gedomineerd door de effecten van het veranderende immigratiebeleid in het Verenigd Koninkrijk en de VS, is er één gevolg dat grotendeels onopgemerkt is gebleven: een aanzienlijke daling van het aantal internationale studenten. Uit de laatste statistieken blijkt dat de internationale inschrijvingscijfers van de topuniversiteiten aanzienlijk zijn gedaald als gevolg van de nieuwe beperkingen op studentenvisa in de VS, de onzekerheid over Brexit en de rechten van EU-burgers in het VK, en de stijging van het aantal studenten in beide landen.

Om deze valkuilen te vermijden, streven vermogende personen (HNWI’s) naar alternatieve verblijfs- of burgerrechten die hun kinderen in staat stellen om hun academische aspiraties te vervullen zonder verstrikt te raken in risicovolle of onvoorspelbare visumaanvraagprocedures.

Sarah Nicklin
Senior Group PR Manager