VR-filmvoorstelling in Venetië toont als werelderfgoed erkende Chengjiang-fossielenlocatie

Deputy General Manager of Chengjiang Shan Shui Tourism Development Co. Ltd. Wei Wei introduced Chengjiang Fossil Site and its VR film (Photo: Business Wire)

VENICE, Italie--()--Dankzij de geavanceerde VR-technologie werd een fossielenlocatie in Chengjiang, Yunnan, tot leven gebracht door middel van een korte VR-film, “Home of Cambrian period”, die werd vertoond tijdens het 76ste Internationale Filmfestival van Venetië op donderdag.

Chengjiang Fossil Site was een van de aanbevolen plaatsen op de “Best Film Shooting Locations” sessie van het jaarlijkse “Focus on China” evenement dat ANICA en Xinhuanet samen organiseerden tijdens het Venetië International Film Festival. De aandacht van het publiek werd getrokken door het spectaculaire landschap, het rijke erfgoed en de grote wetenschappelijke waarde van de unieke virtual reality ervaring.

Xinhuanet Europe
Wei Wang