Biosense Webster, Inc. kondigt aan dat katheterablatie tot 10 keer effectiever kan zijn dan alleen standaard medicatietherapie bij het vertragen van de progressie van atriumfibrillatie

PARIS--()--Resultaten van de Atrial Fibrillation Progression Trial (ATTEST), werden op 31 augustus gepresenteerd op het ESC* Congres 2019 in Parijs, Frankrijk. ATTEST is de eerste gerandomiseerde gecontroleerde studie die de effectiviteit van ablatie met behulp van radiofrequente (RF) katheters direct vergelijkt met standaard antiaritmische geneesmiddelen (AAD) in het vertragen van de progressie van atriumfibrillatie (AF). De resultaten tonen aan dat patiënten die werden behandeld met katheterablatie (67,8 ± 4,8 jaar) bijna 10 keer minder kans hadden om persistente AF te ontwikkelen dan patiënten met AAD op drie jaar na het begin van de studie.1

ATTEST werd gesponsord door Biosense Webster, Inc., een wereldwijde leider in de wetenschap van de diagnose en behandeling van hartritmestoornissen en onderdeel van Johnson & Johnson Medical Devices Companies***.

Céline Fontaine
cfontai1@its.jnj.com