Panasonic sluit zich aan bij RE100 strevend naar een bedrijfsvoering met 100% hernieuwbare energie

OSAKA, Japan--()--Panasonic Corporation heeft zich aangesloten bij RE100*, het wereldwijde initiatief van The Climate Group dat ‘s werelds meest invloedrijke bedrijven samenbrengt die zich inzetten voor 100% hernieuwbare energie. Tegen 2050 zal Panasonic de elektriciteit die wereldwijd bij haar activiteiten wordt gebruikt, overschakelen op 100% hernieuwbare energie en zich richten op een productie die geen CO2 uitstoot.

Te midden van de groeiende wereldwijde aandacht voor sociale kwesties die zich richten op het milieu en energie, formuleerde Panasonic in juni 2017 zijn langetermijnvisie voor milieubeheer, “Panasonic Environment Vision 2050” genaamd, en heeft het milieu-activiteiten gepromoot die een duidelijke richting naar 2050 aangeven.

Panasonic Corporation
Global Communications Department