Andersen Global udvider til det 15. land i Afrika

SAN FRANCISCO--()--En milepæl er nået i udvidelsen i Afrika, da Andersen Global i dag meddelte, at de har indgået en samarbejdsaftale med ATax Advisors Limited (ATax), som er et førende skatte- og rådgivningsfirma i Mauritius, hvilket er det 15. land i Afrika, som den globale virksomhed nu er tilstede i.

ATax, der startede i den østafrikanske østat Mauritius, har i de sidste 15 år tilbudt deres kunder en bred vifte af tjenester som regnskab, skat, løn, outsourcing og virksomhedsrådgivning. Firmaet yder rådgivning til internationale kunder over hele verden og har særlig ekspertise med at hjælpe afrikanske og asiatiske kunder, da Mauritius er alment kendt som indgangsvejen til Indien, Asien samt Afrika.

Ben Lim, som er en af grundlæggerne af ATax, og hans team har stor erfaring med mange forskellige brancher, heriblandt produktion og tøj, ejendomsbyggeprojekter, medicinalindustrien og farmaceutisk industri, køretøj og reservedele, landbrug, engros og detailhandel af forbrugsvarer, turisme, uddannelse, BPO, kundemægling og fragttjeneste, juvelerer, spilleindustrien, restauranter og eventmanagement. Mauritius-teamet har stor erfaring med skatteplanlægning på tværs af grænser. ATax er også medlem af Mauritius Institute of Public Accountants.

“Vi har brugt meget tid og mange kræfter på at skabe en virksomhed med fokus på at yde den bedste service og på at behandle vores kunder som vores familie. På grund af disse simple værdier og målsætninger har vi været i stand til at vokse i status og omdømme,” sagde Ben. “Vi ser frem til dette næste trin for vores firma og til at samarbejde med en gruppe af ligesindede kolleger over hele verden.”

“De professionelle medarbejdere hos ATax er et af de dygtigste teams i Mauritius, og der er mange muligheder i dette samarbejde. Ben har rødder i Andersen-familien, og på grund af det er værdier som gennemsigtighed, lethed og ansvarlig ledelse rodfæstede,” sagde Andersen Global Chairman og Andersen Tax LLC CEO, Mark Vorsatz. “Vores momentum i regionen vokser, og vi kommer til at have de allerbedste til at knytte os til dette vigtige marked i Afrika.”

Andersen Global er en international sammenslutning af juridisk separate, uafhængige medlemsfirmaer, som består af skatte- og juraeksperter fra hele verden. Andersen Global blev etableret af det amerikanske medlemsfirma Andersen Tax LLC i 2013 og har nu over 4.500 eksperter verden over og er repræsenteret i mere end 148 lokaliteter via sine medlems- og samarbejdsfirmaer.

Originalsprogsudgaven af denne bekendtgørelse er den officielle, autoriserede version. Oversættelserne er kun tænkt som en hjælp og bør sammenholdes med kildesprogsteksten, der som den eneste er juridisk bindende.

Megan Tsuei
Andersen Tax