Positieve resultaten benadrukken het potentieel van Bempedoïsch zuur / Ezetimibe-combinatie voor hypercholesterolemie met diabetes type 2

• Bempedoïnezuur is een orale, eenmaal daags ATP citraat lyase (ACL) remmer die de cholesterolsynthese in de lever vermindert
  • De algemene bijwerkingen voor bempedoïsch zuur / ezetimibe FDC waren vergelijkbaar met die van placebo

MÜNCHEN--()--Daiichi Sankyo Europe GMbH (hierna ‘Daiichi Sankyo’) heeft vandaag positieve eerste resultaten bekendgemaakt van de 12-weken durende fase 2-fase 2 bempedoic acid / ezetimibe tabletstudie (ook bekend als studie 058) . Bempedonzuur en de FDC-tablet met ezetimibe worden momenteel door de Europese geneesmiddelenautoriteit (EMA) en de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) onderworpen aan een regulatoire beoordeling voor het in de handel brengen.

Lydia Worms (Europe)
Daiichi Sankyo Europe GmbH